Biljettinformation

De flesta av våra evenemang har fri entré men kräver platsbokning.
Vad som gäller för just ditt evenemang ser du på respektive evenemangssida i kulturkalendern.

ATT KÖPA ELLER BOKA BILJETT

På respektive evenemangssida finns en bokningslänk, ”Köp din biljett här” eller ”Boka din biljett här”, klickar på länken för att genomföra ett köp eller en bokning.
Du behöver BANK-ID för att använda denna e-tjänst.
Vad händer sen?
Efter att du bokat dina biljetter via e-tjänsten får du ett sms och ett mejl med bekräftelsen av din bokning. I mejlet får du också en PDF med biljetterna. PDF:en är dina biljetter. Du kan visa upp PDF:en i mobilen när du kommer till arrangemanget eller skriva ut den. Det räcker inte att endast visa upp bokningsbekräftelsen eller sms:et.

Fullbokade evenemang

Om ett evenemang är fullbokat kommer det inte gå att boka biljetter i vårt biljettsystem (Du kommer in i e-tjänster, men det går inte att välja några biljetter).
Det händer dock att någon avbokar sina biljetter. Se därför till att kolla en extra gång om det finns tillgängliga biljetter dagarna innan evenemanget ifall att du inte hunnit boka innan det blev slutsålt.
Utöver biljettbokningen på hemsidan är det även möjligt att dyka upp på evenemanget och se om det finns några biljetter över på plats.

För mer frågor gällande fullbokningar vänligen kontakta kultur@upplands-bro.se

Avboka alltid dina biljetter om du får förhinder så någon annan får glädje av föreställningen. Du avbokar via länken som finns i ditt bekräftelsemejl eller sms.

VANLIGA FRÅGOR VID BOKNING

  • När du är inne i e-tjänsten måste du trycka på ”Lägg till” när du har valt tid och antal biljetter. Då går bokningen igenom.

  • Om du inte får ditt bokningsmejl kan det ha hamnat i din skräpkorg om du har ett skräppostfilter.

  • Du kan ha anmält en annan mejladress än den du trodde kopplad var till dina e-tjänster.

  • Var är mina biljetter? Via boknings-sms:et eller bokningsbekräftelsemailet hittar du enkelt tillbaka dina biljetter.

  • Läs här om hur vi behandlar dina personuppgifter

  • Saknar du BANK-ID eller inte kan använda e-tjänsten går det bra att mejla eller ringa oss så hjälper vi dig personligen att genomföra din bokning.


KONTAKT OCH STÖD

VAR UTE I GOD TID! Vi hjälper dig personligen med biljettbokningar på vardagar under kontorstid om du inte kan genomföra bokningen via e-tjänsten. Välkommen! Under sommaren har vi begränsad möjlighet att hjälpa dig att boka biljetter om du har svårighet att genomföra bokningen själv via e-tjänster.

Tillgänglighet

Uppge dina behov när du bokar biljett under tillgänglighet. Om du besöker ett arrangemang oanmäld, säg till vår personal, så hjälper de till med platser för både besökare och eventuell ledsagare. Har du särskilda behov eller önskemål gällande tillgänglighet som kan underlätta ditt besök i Kulturhuset? 

Fråga oss E-post: kultur@upplands-bro.se Telefon: 08-58169294

Anmälan via mejl

Ibland behöver du anmäla dig via en e-postadress som anges på evenemangets sida. Då får du en bekräftelse via mejl på att du har fått en plats.

Biljettpriser/biljettkategorier

Priserna för våra arrangemang varierar och står på respektive evenemangssida och på biljettsidan innan du genomför ett köp.

Biljetterpris på barnarrangemang: Alla barn och vuxna betalar samma pris.

Boka in din bebis: Nu under risk för smittspridning under Covid-19 så behöver vi räkna publiken extra noga för att kunna följa lagar och rekommendationer. Vi ber er därför att boka en biljett även för er medföljande bebis. Hösten 2020 är alla biljetter gratis!

Bio Kubens: Biljettpriser ligger vanligen mellan 80-100 Kr, priset står tydligt innan du genomför köp.
Har du speciella behov eller frågor till Bio Kuben: biokuben@outlook.com eller 076-311 84 11.

Gratis för ledsagare till alla våra evenemang. Boka en gratisbiljett via bokningen och uppge där eventuella behov och önskemål.

Kontakta Kultur Upplands-Bro