Startsida – Upplands-Bro
Startsida – Upplands-Bro

Upplands-Bro näst bäst i länet på service till företag

Näringslivsfrukost Bro Hof Slott

Svaren från kommunens årliga serviceundersökning visar att företagare i Upplands-Bro anser att kommunens service håller en hög nivå. Nöjd-kund-index (NKI) ligger på 73, på en skala 0-100, vilket placerar Upplands-Bro som näst bästa kommun i Stockholms län.

– Samarbetet med kommunens företag är verkligen viktigt, inte minst som en del i Upplands-Bro kommuns positiva utveckling. Jag är självklart stolt men inte nöjd, Upplands-Bro kan alltid bättre, säger kommunstyrelsens ordförande Camilla Janson.

De myndighetsområden som undersöks i NKI-mätningen är brandtillsyn, bygglov, markupplåtelser, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll samt serveringstillstånd. Svaren är överlag förbättrade för Upplands-Bro, med undantag för bygglov där företagen har upplevt en försämrad service.

– Vi har arbetat strategiskt under flera år för att skapa och bibehålla en god servicenivå, så det är roligt att vi håller ställningarna, säger Mathias Forsberg, näringslivschef i Upplands-Bro kommun.

Över längre tid syns en tydlig förbättring sedan kommunen började med att göra NKI-undersökningar. 2007 låg NKI på 66 och sedan 2013 har Upplands-Bro nått 70 eller bättre varje år med 79 som bästa resultat 2015. NKI-undersökningar görs regelbundet av majoriteten av Sveriges kommuner där det gemensamma målet för Stockholmsregionen är NKI 70 eller bättre.

NKI Upplands-Bro kommun ärenden 2016:
Brandskydd 78
Bygglov 55
Miljö- och hälsoskydd 79
Livsmedelskontroll 81
Serveringstillstånd 98
Sammanlagt 73

Ytterligare kommentarer:
Camilla Janson (S), Kommunstyrelsens ordförande
08-518 692 05, camilla.janson@upplands-bro.se

Mathias Forsberg, näringslivschef
08-581 691 32, mathias.forsberg@upplands-bro.se

Relaterad information

Relaterad information

Kalendarium

Just nu finns det inga aktuella kalenderhändelser.

Sidansvarig

Senast uppdaterad:

2017-04-26